Czy potrafiłbyś sprzedać piasek na pustyni?

DrugiePodejscie.pl | Portal dający nadzieję

Czy potrafiłbyś sprzedać piasek na pustyni?

27 października 2021 Biznes Copywriting 0



To było jedno z zadań w kursie.

Takie, które zmusza do innego spojrzenia na sprawę.

No bo jak sprzedać piasek komuś, kto ma go wokół siebie pod dostatkiem?

Przecież nie powiem: „Kup pan piasek”.

To nie zadziała.

Jeżeli prowadzisz firmę, to doskonale wiesz, o czym mówię.

Twój produkt jest pewnie jednym z wielu podobnych na rynku.

Klient ma olbrzymi wybór.

Obok Twojego „piasku” stoi na półce kilkanaście innych.

Coraz częściej to półka wirtualna, więc konkurencja jest większa niż w supermarkecie.

Doskonale to znam.

Usługi podlegają tym samym prawom.

To nie jest sytuacja bez wyjścia, ale trzeba wiedzieć, jak do niej podejść.


Jaki błąd zrobiłam na początku prowadzenia biznesu?

Po pierwsze pisałam, że mam piasek.

Po drugie, że piasek jest żółty, świetnie się sypie, a ja mam 20 lat doświadczenia w jego sprzedaży.

Czy taka komunikacja się sprawdziła?

Oczywiście, że nie.

Dlaczego?

Bo pisałam o sobie i swoim produkcie.

Klient nie dowiedział się ode mnie, czy piasek, który sprzedaję, będzie dla niego dobry.

Też tak piszesz o swoim produkcie czy usłudze?

Sprawdź.

Bo jeżeli tak, to zachęcam Cię do tego, byś przestał.

To nie zadziała.


Co zmieniłam w sposobie mówienia o moich usługach?

Ćwiczenie o sprzedaży piasku na pustyni zmieniło moje podejście do klientów.

Skoro klient w dowolnym momencie może wybierać spośród dziesiątek podobnych towarów czy usług, to potrzebuję poznać jego motywację do zakupu.

Dlaczego chce kupić piasek?

Buduje dom i potrzebuje składniki do zaprawy?

A może to rodzic, który chce zrobić dziecku piaskownicę przed domem?

A może huta szkła, producent elektroniki lub kosmetyków?

Każdy ma inne powody.

Dla każdego będzie liczyło się coś innego.

Do czego nadaje się Twój piasek?

Dla kogo będzie on najlepszym wyborem?

Czym różni się od piasku konkurencji?

Dopiero gdy znasz odpowiedź na te pytania i będziesz o nich mówić w kontekście potrzeb swojego klienta, trafisz do ludzi, którzy kupią właśnie od Ciebie.

Nawet wtedy, gdy wokół będzie mnóstwo piasku.

Nawet wtedy, gdy cena będzie jedną z najwyższych na rynku.

Nawet wtedy, gdy Twój magazyn będzie pusty, a Ty będziesz dopiero czekać na dostawę.

Bo Twój produkt będzie doskonałym rozwiązaniem kluczowego problemu klienta, a wtedy cena albo czas oczekiwania tracą na znaczeniu.

Dotrzyj do jego prawdziwych potrzeb, a bez wahania sięgnie po Twoją ofertę.


Jak spojrzeć inaczej na sprzedawane produkty lub usługi?


Odpowiedz sobie na pytania:

  1. Do czego klientowi potrzebny jest Twój produkt? Jakie są jego głębokie motywacje?
  2. Co wyróżnia Twój produkt / usługę na rynku?
  3. Jakie klient osiągnie korzyści, jeżeli skorzysta z Twojej oferty?

Znalazłeś odpowiedzi?

To teraz opowiedz o tym swojemu klientowi.


Autor: Monika Buchaniewicz

Jako Pani Od Pisania – copywriting, content writing, storytelling pomaga małym firmom rozwijać skrzydła.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *